CADCollege logo

Cursus Unity Presentaties

In deze cursus leert u hoe u uw 3D model omzet naar een Real Time Visualisatie. Zelfs alle BIM data wordt meegenomen.
U kunt uw 3D model met anderen delen ten behoeve van prachtige visualisaties of om inzicht te bieden in het bouwontwerp. De tijd dat een foto, animatie of productiegegevens voor iedere mogelijke vraag van de klant op kantoor wordt aangemaakt ligt al lang achter ons. De gebruiker wil zelf virtueel door het gebouw lopen, op een element klikken en informatie opvragen.
In plaats van dat tekeningen op de bouwplaats worden gelezen met mogelijk leesfouten kan de aannemer op de bouwplaats direct in het 3D model kijken en de opbouw van de componenten bestuderen. Hierdoor worden fouten voorkomen en zal de bouwsnelheid toenemen.  
In deze cursus leert u hoe u uw model omzet naar deze real-time 3D visualisatie. Met een eigen ontworpen interface kunt u complexe interactie met het model bieden.

Cursus Unity Presentaties

€ 1490,- 4 dagen all-in prijs (ex. btw). In 4 dagen .
  • Studeren in kleine groep
  • Unity certificaat
  • incl. eBook
Cursusplanner bel voor advies op maat:
024 356 56 77 of type uw vraag

Cursusgegevens

Doelgroep
Gebruikers van Revit, Inventor of 3DS Max.
Voorkennis
Ervaring in een van bovenstaande programma's
Duur
4 dagen
Lesmateriaal
eBooks: AEC Developer Workshop Series (Unity Reflect & Unity Pro: Create Realistic, Real-time Visualizations, Introduction to 3D Interactive Development,  HDRP High Fidelity Lighting) toegang via MyLiveBook voor 1 jaar
Certificaat
Unity Authorised Training Partner (UATP), wereldwijd erkend
Plaats
CAD-leslokalen, Nijmegen

Start een Interactief voorbeeld

U leert

• U maakt kennis met Reflect om een 3D model naar Unity Pro te brengen
• U leert en oefent het model aan te kleden. U past het Unity model aan, u voegt materialen toe. U voegt accessoires toe.
• Een voegt verlichting toe
• U voegt camerabediening toe.
• U publiceert het model
• U maakt films en animaties

Bekijk deze video

Onderwerpen uit de cursus

De cursus wordt gegeven in het Nederlands, maar de eBooks zijn Engelstalig. De cursus is een samenvoeging van 3 workshops. In de cursus worden de volgende onderwerpen behandeld.

Workshop 1: Unity Reflect and Unity Pro
Create Realistic, Real time Visualizations. The first workshop provides a vital link between Unity and software participants know, Revit, and introducing them to the real time BIM capabilities of Unity Reflect. In learning how to drag and drop components to build a visualization, AEC developers will understand how Unity is available tool to integrate into their development process.
Learning Objectives and Outcomes
● Describe the properties of Reflect and how it is used in a Realtime 3D pipeline
● Define key features of Reflect and how it can be used to support common AEC use cases
● Configure Reflect for use in new and existing projects
● Use Reflect to collaborate with team members
● Design realistic scenes in Unity using data brought into the editor with Reflect
● Demonstrate basic development practices in Unity such project organization Workshop

Workshop 2: Introduction to 3D Interactive Development
In this workshop participants will start creating their own unique looks in their scenes in their scenes, implement more scripts and modify values in the editor, and begin developing user implement more scripts and modify values in the editor, and begin developing user interfaces.
Learning Objectives and Outcomes Learning
● Explore the Editor layout and basic features
● Create a custom material
● Build a realistic Scene using Prefabs and Materials
● Add and customize lighting in a Scene
● Implement user interaction
● Configure user interface components
● Add Post--Processing for custom visual effects
● Publish a build and test

Workshop 3: HDRP High Fidelity Lighting
Participants will light a small controlled scene with both an interior and this workshop, participants will light a small controlled scene with both an interior and exterior view. exterior view. This workshop has the sharpest learning curve of them all, but the immediate results seen with each progressive step should keep people inspired to keep moving.
Learning Objectives and Outcomes
● Identify and configure critical settings for HDRP
● Identify and configure critical settings for bounced light in HDRP
● Set up Reflection Probes in a scene to make scenes more realistic
● Set up Light Probes in a scene to make indirect lighting more realistic
● Identify how to set up additional Post Processing scenarios in your scene
● Identify lighting types and properties needed to create desired lighting effects
● Explain how Physically Based Rendering (PBR) material properties affect lighting